Savaitės fotografas – menininkas Rimantas Dichavičius

„Grožis, jaunystė, jos veržlumas – tai mane labiausiai jaudinančios temos. Aš stengiuosi sugauti tą nepakartojamą jaunystės akimirką, kurios mes nevertiname turėdami ir suvokiame tik praradę. Žmogaus pėdsakas gamtoje – tai be galo įdomu!”- taip pats autorius nusako savo kūrinių esmę. Į gyvenimą, gamtą, moters kūno grožį R. Dichavičius žvelgia atviru žvilgsniu ir pasitelkęs grafikos bei fotografijos raiškos priemones sugeba visą tai paversti įvaizdžių ir pojūčių visuma.

„Žiedai tarp žiedų" ©Rimantas Dichavičius

Bene svarbiausias ir žinomiausias  jo darbas – fotografijų albumas „Žiedai tarp žiedų“ (1965-1989m.). Laikydamasis žanro kanonų autorius mato vien formų grožį ir pasakoja ne apie konkrečias individualybes, bet apie pačią gamtą, įsikūnijusią moters kūne. Jis nesuminkština kontūrų, neuždengia kūno rūko skraiste, nesiima jokių techninių manipuliacijų, nes jam moters kūnas yra gamtos dalis: bangų, purslų, putų, saulės blyksnių, smėlio klosčių, pakrantės akmenukų ar keistai išsikerojusių šakų labirintų tąsa.

„Žiedai tarp žiedų" ©Rimantas Dichavičius

Prie tikros lietuviškos fotografijos tinka ir lietuviška sielą paglostanti Sauliaus Mykolaičio kūryba:

 

Rimantas Dichavičius mėgaujasi nedrumsčiama ramybe, žmogaus kūno harmonija su amžinąja gamta. Įdėmiau peržiūrėję ciklo „Žiedai tarp žiedų“ nuotraukas, rasime daugybę vaizduojamojo meno klasikos citatų: iš bangų putų gimstančią Venerą, girios tankmėje besislepiančias laumes palaidais plaukais ar ramiame ežerėlių vandenyje besislepiančias undines.

„Žiedai tarp žiedų" ©Rimantas Dichavičius

Autoriaus tobulai įvaldytas akto žanras albume „Vizijos“ (2000m.) sužiba naujomis spalvomis. Kurdamas meninį vaizdą, kūrėjas išnaudoja ne tik klasikinės fotografijos, bet ir grafikos, tapybos technikas, skaitmenines technologijas, naujausias poligrafinės spaudos galimybes. Įspūdinguose foto-paveiksluose R. Dichavičius lieka ištikimas pamėgtam meniniam objektui. Simboliškose, mistifikuotose autoriaus “Vizijose” žiūrovo akims atsiskleidžia amžinas gamtos ir moters grožis, kaip vienas kitą papildantys ir neatsiejami absoliučiosios estetikos elementai.

„Vizijos" © Rimantas Dichavičius

„Vizijos" © Rimantas Dichavičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rimantas Dichavičius, akto žanro pionierius, gūdžiais sovietiniais laikais mokęs atskirti erotiką nuo pornografijos, ir toliau ieško rakto į moteriškojo prado slaptį, fiksuodamas išorinį grožį pasineria į giliausius esaties apmąstymus. „Žmogus visada siekė grožio, visur jo ieškojo lapų žalumoje ir paukščio ramiame skrydyje, žėruojančiuose saulėtekiuose ir saulėlydžiuose, grakščiame mylimosios liemens vingyje. Bet nesutramdoma laiko tėkmė viską keičia. Grožį taip pat. Tik menas sugeba maksimaliai priartėti prie grožio, įamžinti jį ir palikti būsimoms kartoms. Moters grožis – vienas iš gamtos stebuklų. Jis lydi meilę, o meilė tarsi prisilytėjimas prie amžinybės“.

„Žiedai tarp žiedų" © Rimantas Dichavičius

Parengė: Auksė Vabalaitė

Šaltiniai: T. Kuzmina, J. Kuzminas “Lietuvių fotografijos mokykla” 2009

 

Facebook komentarai:

Mintys

  

  

  

Jei mokate, galite naudoti šiuos HTML tagus

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>